A Learning Resources Code & Go programozható robot egér készlete fantasztikus lehetőségeket kínál a tanulásra és a szórakozásra egyaránt. Ez a játék kiválóan alkalmas arra, hogy a gyerekek már óvodás korban elsajátítsák a programozás alapjait, mindezt játékos formában. Nem szükséges programozónak lenni, hiszen a készlet egyszerű és intuitív módon vezeti be a gyerekeket a kódolás világába.
A készlet tartalmaz egy aranyos robot egeret, amelyet a gyerekeknek kell programozniuk, hogy megtalálja az utat a labirintusban a sajtig. A játék közben a gyerekek fejleszthetik problémamegoldó képességeiket, logikus gondolkodásukat és finommotorikus készségeiket is. A kiváló minőségű anyagokból készült eszközök tartósak és biztonságosak, így a szülők nyugodtan hagyhatják, hogy gyermekeik élvezettel fedezzék fel a programozás izgalmas világát.
Ez a készlet nem csak szórakoztató, hanem oktató jellegű is, és tökéletes ajándék lehet bármilyen alkalomra, legyen szó születésnapról vagy ünnepről. A gyerekek könnyedén elsajátíthatják a szükséges készségeket, és magabiztosabbá válhatnak a tanulásban. Segíts a kis robot egérnek megtalálni a sajtot a labirintusban, és közben fejleszd a gyerekek képességeit egy játékos és élvezetes módon!
Ki és hogyan játszhat a STEM Code and Go programozható robot egérrel?
A STEM Code and Go programozható egérrel már 4-5 éves kortól játszhatnak a gyerekek. A készlethez járó útmutatóban lépésről lépésre mutatjuk be, hogyan lehet az egeret programozni az egyszerű feladatoktól az összetettebbekig.
A robot egér programozása rendkívül egyszerű, nem igényel programozó tudást, sőt számítógép se kell hozzá. A hátán lévő gombok segítségével előre-hátra közlekedik, illetve jobbra-balra fordul. A különbség a távirányítós játékokhoz képest az, hogy akár 40 különböző lépést programozhatsz bele, amit a szintén a hátán lévő programozás gombbal hajt majd végre. Colby, a robot egér megjegyzi a már betáplált utasításokat, így több lépcsőben programozhatod, kiegészítheted a korábban beírt parancssort újabbakkal, anélkül, hogy az egész programot az elejétől kellene beütögetned.
A készlet tartalmaz egy 16 lapból, válaszfalakból és alagutakból összeépíthető labirintust is, melyekből különböző nehézségű pályákat építhetsz akár a készletben található feladatkártyák alapján, akár saját ötletből kiindulva.
A játék fontos részét képezik a programkártyák, amelyek azt a célt szolgálják, hogy gyermeked előre kigondolja azokat a lépéseket, amiket az egérnek végre kell hajtania, majd miután egymás mellé tette a kártyákat, a kártyák alapján programozhatja be az egeret. Ennek két előnye is van:
- Az egyik, hogy a gyerkőc sokkal könnyebben tudja a már lefektetett utasítások alapján programozni az egeret. Kisebb gyerekeknek nem egyszerű 3-4 lépésből álló műveletsort megjegyezni, de a nagyobbaknak is kihívás 5-10 lépéses utasítássort fejben tartani.
- A másik, hogy a lerakott kártyák segítségével könnyen ellenőrizheti, hogy az egér helyesen hajtotta-e végre az utasítássort. Ha esetleg nem, könnyen kiderítheti, vajon a program volt-e eleve hibás (a lerakott kártyák alapján) vagy rosszul lett beprogramozva a kívánt utasítássor.
Milyen készségeket fejleszt a STEM Code and Go programozható robot egér?
- Programozáshoz szükséges gondolkodás
- Problémamegoldás
- Előrelátás
- Türelem
- Kitartás
- Térlátás, téri orientáció
- Kritikus gondolkodás