Fejlesztési területek:
1. Figyelem, emlékezet, gondolkodás fejlesztése
2. Testséma, nagy- és finommozgások fejlesztése
3. Beszédkészség, beszédértés fejlesztése
4. Hallási figyelem és differenciálás fejlesztése
5. Ajak- és nyelvmozgások ügyesítése
6. A beszédkedv felkeltése
Fontos szempont volt a könyv készítésekor, hogy interaktív legyen, közös feladatozás szülő és gyermeke között és cél volt, hogy minél komplexebb legyen, minél több fejlesztési területet megcélozzon.
A feladatok jellemzői:
Az anyanyelv megtanulása összetett folyamat és a beszédkészségünk egymáshoz kapcsolódó, de mégis jól elkülöníthető részképességekből áll.
Fülelj!
Mozogj!
Beszélj!
Játssz!
A kiadvány tartalma:
- 26 téma, amely mindig egy eseményképpel kezdődik
- 2-4 éves gyermekekhez közel álló témaköröket ölel fel (család, állatok, járművek)
- Az egyes témakörök mellett a könyv szerves részét képezi a hozzátartozó melléklet
- A kiadvány tartalmaz egy kétoldalas társasjáték táblát is
- Minimális eszközigényt a feladatokhoz nektek kell biztosítani: papír, fonal, ragasztó, desték, ceruza, olló, szívószál, lufi, plüssállat, ruhacsipesz, gyöngy, lencse, babszemek, újságpapír
A szerzőtől néhány mondat:
Gyakorló logopédusként évek óta látom, hogy egyre több azoknak a gyermekeknek a száma, akik még nem beszélnek, illetve később kezdenek el beszélni, mint kortársaik. A beszédészlelés és beszédértés fejlesztése mellett ezért vált kiemelt szakterületemmé.
Bízom benne, hogy a Beszédépítő - Fülelj! Mozogj! Beszélj! Játssz! kiadványban szereplő feladatok, játékok segítik majd a szülőket és a szakembereket a mindennapi tevékenységek során a hasznos közös időtöltésben, a fejlesztésben.
Kovács Ágnes,
szerző