Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára

Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára
Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára
Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára
Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára
Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára
Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára
Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára
Raktáron
4 900 Ft
Nem rendelhető!
Összehasonlítás
Kedvencekhez

Az anyanyelv bármely területének fejlesztése legnagyobb sikerrel és leggyorsabban óvodáskorban végezhető.

A program középső csoportos óvodások beszédészlelését és beszédértését fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz.

Az életkornak megfelelő szintű beszédészlelés, beszédértés biztosítja, hogy a gyermek nehézség nélkül tanuljon meg olvasni, írni, a

mások által kiejtett mondatok tartalmát megérteni. Későbbiekben egy idegen nyelvet elsajátítani.

Beszédépítő - könyv formátumban képanyaggal és letölthető hanganyaggal!

 

Cikkszám
GR10259
Ajánlott életkor
3 – 6 év
Kiknek ajánljuk még?
Intézményeknek is
A vásárlás után járó pontok: 49 Ft
Ajánlom
Nyomtat
Kérdés a termékről
Részletek

Feladatok jellemzői:

  • Évszakokhoz kötődő, heti lebontású feladatcsomagok, melyek a mindennapi óvodai élet anyanyelvi foglalkozásaiba beilleszthetőek
  • Egész nevelési évet felölelik
  • Tematikus hang-és laminálható fekete-fehér képanyagot tartalmaz, így könnyen fénymásolható
  • Vásárlás után a képanyagot a későbbiekben is bármikor újra letölthetik, kinyomtathatják
  • A program óvoda pedagógusok, logopédusok, gyógypedagógusok, fejlesztő pedagógusok számára készült, ám családi használatra is ajánljuk

Fejlesztési területek:
I. Akusztikus, auditív figyelem és differenciálás, auditív észlelés fejlesztése
II. Szókincsfejlesztés
III. Beszédértés fejlesztése
IV. Auditív emlékezet
V. A fonológiai tudatosság

A beszédészlelés és beszédmegértés zavara különféle tünetekben nyilvánulhat meg:

Óvodáskorban:

  • szókincse szegényes
  • sokszor visszakérdez,
  • a tv-t nagyon hangosan hallgatja
  • a szavakat erősen torzítja
  • gyakran a többiekre figyel, így próbál eligazodni a teendők között;
  • kérdésekre nehezen válaszol,
  • a mesehallgatás nem vagy nehezen köti le,
  • nehezen tanul verseket, mondókákat
  • elhúzódó beszédhibákkal küzd

Iskoláskorban:

  • teljesítménye gyengébb, mint ez a képességei alapján természetes lenne,
  • olvasástanulás közben betűket hagy ki, cserél fel, nem észleli a szóhatárt, nem vagy nehezen érti a szöveget;
  • írásban ékezeteket hagy el, a betűket cserél, téveszt,
  • nem érti pontosan az elhangzottakat,
  • lassan dolgozik, hamar elfárad
  • az önállóan megoldandó feladatokat nehezen oldja meg

A problémák sok esetben magatartási zavarok, figyelmetlenség, agresszivitás, magába fordulás formájába is jelentkezhetnek.

A szerzőtől néhány mondat:
"Gyakorló logopédusként (15 éves tanítói múlttal a hátam mögött) azt tapasztalom, hogy a nyelvi zavarok hátterében szinte mindig szerepel a beszédészlelés vagy beszédértés valamilyen szintű eltérése. Ezért számomra kiemelkedően fontos feladat ennek a területnek a fejlesztése.
A beszédészlelés és beszédmegértés zavarainak felismerése óvodáskorban különösen nehéz, mert általában nem csak a gyermek beszédével kapcsolatosan jelentkeznek a tünetek. Mindkét terület a beszéd befogadásának, feldolgozásának oldalához tartozik, emiatt kevésbé látványos, vagy hallható az eltérés, s az esetek nagy részében rejtve is marad akár második, harmadik osztályos korig. Ekkor derülhet ki pl., hogy egy olvasási problémáért az életkori szinttől elmaradt beszédészlelés vagy - megértés a felelős. Óvodás korban a megkésett beszédfejlődésű, és az ún. diszlexia veszélyeztetett gyermekek szinte mindegyikénél biztosan, de az egyéb beszédhibás gyermekek egy részénél is jelentkezik ez a probléma, így megsegítésük elengedhetetlen része ezeknek a területeknek a fejlesztése." (Kovács Ágnes)

Néhány szakértői ajánlás:
"Kovács Ágnes munkájában visszatükröződik a gyakorló logopédus több évtizedes szakmai tapasztalata és tudása, a gyermeki képességfejlődés és képességfejlesztés iránti mély elkötelezettsége, valamint a játékosság, ami áthatja az egész programot és szinte észrevétlenül épül be az óvodai nevelés mindennapjaiba. Haszonnal forgathatja minden óvodapedagógus, aki a tudatosabb és hatékonyabb anyanyelvi fejlesztés érdekében gazdagítani kívánja pedagógiai eszköztárát. A program megvalósítása új fejezet nyithat az óvoda és a szakszolgálat közötti szakmai együttműködésben."

dr. Mile Anikó

a Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat főigazgatója

 

"Ez a nyelvi fejlesztő eszköz az óvodában hiánypótló jellegű. Az igényes, válogatott szóanyag, a nyelvi feladatok anyaga, játékosan segítik az óvodás gyermekek nyelvi, és egyéb kognitív képességeinek fejlődését. A kreatív feladatok szinte észrevétlenné és örömtelivé teszik a gyermeknek a beszédészlelés, beszédmegértés területének fejlődését, a nyelvi, kommunikációs képesség fejlesztését. Az ötletes, színvonalasan kivitelezett, esztétikus feladatok jól mutatják a szerző szakmai igényességét, a korosztály alapos ismeretét, az óvodai életben és tevékenységben való tájékozottságát. Kovács Ágnes mesterpedagógus, logopédus által készített fejlesztő anyagot jó szívvel ajánlom minden óvodapedagógusnak, szülőnek, gyermekekkel foglalkozó pedagógusnak."

Horváthné Moldvay Ilona

mesterlogopédus, köznevelési szakértő, egyetemi oktató

 

"Ez egy nagyon jó játék- és feladatgyűjtemény. Középső és nagycsoportos gyerekekkel próbáltam ki- kísérleti jelleggel- a programot. Bátran állíthatom, hogy napi szintű sikerélményt nyújtottak a gyerekeknek is és nekem is a játékos feladatok. Élvezték, szerették, kérték a feladatokat a gyerekek. Játszva tanultak és közben nagyon sokat fejlődtek. Bátrabban fejezték ki magukat, gazdagodott szókincsük. Sokat alakult az egymáshoz való viszonyuk (türelem, szeretet, megértés, elfogadás) Meggyőződésem, hogy beszédészlelés és beszédértés nélkül nem válhatnak a gyerekek iskolaéretté. Éppen ezért jó szívvel ajánlom ezt a nagyon gazdag és sokrétű programot minden óvónőnek és szülőnek is."

Nagy Éva óvodapedagógus

 

Ajánlott:óvodapedagógusoknak, logopédiai szakembereknek, szülőknek

Korcsoportnak szánt feladatok: középső csoportos óvodások

Fejlesztésű terület: anyanyelv, beszédértés, beszédészlelés


Adatok
Listaár
3 940 HUF
Arukereso.hu Szállítási Idő
1
Arukereso.hu Szállítási Költség
1690
ISBN
978-615-00-6080-4
Átmenetileg nem rendelhető
Újra vásárolható 2025-ben
Cikkszám
GR10259
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!