BANG! - A vadnyugat játéka

BANG! - A vadnyugat játéka
BANG! - A vadnyugat játéka
Raktáron
5 980 Ft
Összehasonlítás
Kedvencekhez

A játék tartalma: 110 db kártya, 30 db töltény, 7 db játékostábla, 1 db játékszabály.

A BANG! igazi western-játék, amelyben egy csapat ravasz bandita és egy elszánt seriff küzd egymással.

A seriffet inkognitóban dolgozó seriff-helyettesek segítik, de feltűnik a színen egy renegát is,

aki saját céljai eléréséhez ki akarja használni a harcoló feleket!

Cikkszám
Sz3430
Ajánlott életkor
6 – 99 év
Kiknek ajánljuk még?
Intézményeknek is, Társaságoknak is
Játékosok száma
4 – 7 fő
EAN
5999553688184
A vásárlás után járó pontok: 60 Ft
Ajánlom
Nyomtat
Kérdés a termékről
Főraktár
Raktáron
Logisztikai raktárunkban
Nincs raktáron
A szállítás idő + 1 nap!
Részletek

A BANG! kártyajátékban minden játékos egy-egy vadnyugati személy szerepét öltheti magára.

A játék célja: Minden játékost más-más cél vezérel.

Seriff: leszámolni a banditákkal és a renegáttal a törvény nevében Banditák: le akarják lőni a seriffet, de jutalom fejében nem restek egymásra sem kezet emelni Seriff-helyettesek: a seriffet és a törvényt segítik és védik, akár életük árán is Renegát: a seriff helyére pályázó szerencsevadász, célja a játékban utolsóként életben maradni.Készülj fel!

(Az első játék előtt óvatosan távolítsuk el a tölténykártyákat a kartonkeretből!)

A játékosok maguk elé vesznek egy-egy játékostáblát (erre kerül a szerepkártya, a karakterkártya, a fegyverek és a töltények). Vegyünk elő a játékosok számának megfelelő számú szerepkártyát, a következő elosztásban: 4 játékos esetén: 1 seriff, 1 renegát, 2 bandita 5 játékos esetén: 1 seriff, 1 renegát, 2 bandita, 1 seriff-helyettes 6 játékos esetén: 1 seriff, 1 renegát, 2 bandita, 1 seriff-helyettes 7 játékos esetén: 1 seriff, 1 renegát, 2 bandita, 1 seriff-helyettes Keverjük meg a szerepkártyákat és osszuk képpel lefelé fordítva egyet-egyet mindegyik játékosnak!

A seriff fedje fel kilétét, és fordítsa a lapját képpel felfelé!

A többi játékos nézze meg a saját szerepét, de tartsa titokban! Keverjük meg a karakterkártyákat, és osszunk egyet-egyet mindegyik játékosnak, képpel felfelé!

A játékosok ekkor bemondják a karakterük nevét, és felolvassák a képességeiket. Mindegyik játékos a karakterkártyán feltüntetett számú töltényt kap, kivéve a seriffet, aki egyel többet; ha a karakterkártya szerint három járna neki, összesen négy illeti meg; ha négy járna öttel játszik.

Tegyük vissza a maradék szerepkártyákat, játékostáblákat, töltényeket és karakterkártyákat a dobozba! Keverjük meg a játékkártyákat, és osszunk minden egyes játékosnak annyit, ahány tölténye van!

Helyezzük a maradék játékkártyákat lefelé fordítva az asztal közepére; a játék során ebből a pakliból fogunk húzni.

Hagyjunk helyet a dobó-pakli számára! Megjegyzés: az első néhány játék alkalmával célszerű lehet egyszerűsített változatot játszani úgy, hogy a játék kezdete előtt eltávolítjuk a pakliból az összes könyvszimbólummal megjelölt lapot.Karakterek Mindegyik western-hősnek van valamilyen különleges képessége, amely egyedivé teszi.

A karakterkártya jobb szélén lévő kis sárga töltények száma jelzi, hány életponttal kezdi valaki a játékot, vagyis hányszor kell eltalálni ahhoz, hogy kiessen a játékból.

Továbbá a játékosnál lévő töltények száma mutatja meg, hogy hány lap maradhat a kezében a köre végén (a kézben tartott kártyákra vonatkozó megengedett lapszám).

A játék meneteA seriff kezdi a játékot.

A játékosok az óramutató járásával megegyező sorrendben következnek egymás után. A soron következő játékos köre a következő három fázisból áll, ebben a sorrendben:

1. Húz két lapot;

2. Kijátszik kézből tetszőleges számú lapot;

3. Eldob annyi lapot, hogy legfeljebb a megengedett lapszámnak megfelelő számú kártyája maradjon (nem lehet több lap a kezében, mint ahány tölténye van).1. Húzás A játékos felhúzza a húzó-pakli legfelső két lapját.

Ha a kártyák elfogynak, készítsünk új paklit úgy, hogy az eldobott lapokat újrakeverjük!2. Lapok kijátszása.

A soron lévő játékos kijátszhat lapokat a kezéből (kivétel: Ne talált!, illetve Sör lapok, lásd lentebb!).

A játékos tetszőleges számú lapot játszhat ki – de dönthet úgy is, hogy egy lapot sem játszik ki.

A lapok kijátszásakor három feltételnek kell eleget tenni: - egy körben csak egyetlen BANG! lapot játszhat ki (de más szimbólummal ellátott lapból - pl. Gatlig – bármennyit) - egy adott kártyából csak egyet tehet maga elé (két lap azonos, ha a nevük megegyezik) - egyszerre csak egy fegyvert tehet le maga elé (ha új fegyverre akarunk váltani, el kell dobnunk a régit)

A kártyalapoknak alapvetően két csoportja van: barna szegélyűek (amit kijátszunk, és rögtön utána eldobunk) és kék szegélyűek (fegyverek és egyéb kellékek). A barna szegélyű kártyalapokat kijátszáskor a dobott lapok közé tesszük, és végrehajtjuk a kártyalapon szövegesen vagy szimbólumokkal jelzett hatását (lásd a „Kártyák" részben).

A kék szegélyű kártyalapokat a játékosok maguk elé teszik (kivétel: Börtön).

A játékosok előtt található lapok hatása mindaddig érvényes, ameddig játékban vannak, azaz amíg a játékos el nem dobja önszántából, vagy ellenfele által kijátszott kártya hatására (pl. egy Cat Balou lap kijátszásával), vagy egy különleges esemény hatására meg nem szűnik (pl. Dinamit).

A játékosok előtt tetszőleges számú lap lehet, azzal a megszorítással, hogy nem lehet közöttük két azonos nevű lap.3. Lapok eldobása Amint a soron lévő játékos nem akar vagy nem tud több lapot kijátszani, a játékosnak el kell dobnia annyi lapot, hogy a kezében legfeljebb annyi kártya maradjon, ahány tölténye van.

Ne feledjük, a kézben tartott kártyákra vonatkozó megengedett lapszám mindig a töltények (életpontok) aktuális számával egyenlő! Amikor a soron lévő játékos befejezte a körét, a tőle balra ülő játékos következik.Játékosok közti távolság Két játékos közti távolság annyi, ahány hellyel odébb ül az egyik játékos a másikhoz viszonyítva.

A két irány közül az számít, amerre ez a távolság kisebb, függetlenül attól, hogy az óramutató járásával megegyező vagy ellenkező irányban számítjuk-e.

A játékosok közti távolság nagyon fontos a játék során, mivel ezt az összes célkereszttel megjelölt kártyánál figyelembe kell venni. Alapesetben csak azok a célpontok elérhetők egy játékos számára, melyek 1 távolságra vannak, vagyis a közvetlen szomszédok.

Nem számít bele a távolságba olyan játékos, aki kiesett.

Az egyes játékosok közelebb kerülhetnek egymáshoz, ha kiesik valaki.Kiesés Ha egy játékos az utolsó életpontját is elveszíti, kiesik, és befejezi a játékot, hacsak rögtön ki nem tud játszani egy Sör lapot.

Ha valaki a játékból kiesik, meg kell mutatnia a szerepkártyáját, és el kell dobnia a kezében és az előtte játékban lévő összes lapot!Jutalmak és büntetések - Ha a seriff lelő egy seriff-helyettest és az kiesik, a seriffnek el kell dobnia a kezében és az előtte játékban lévő összes lapot! - Ha egy játékos lelő egy banditát, és az kiesik (még akkor is, ha az, aki lelőtte, maga is bandita!), húzhat a pakliból három jutalomkártyát!A játék végeA játék véget ér, ha az alábbi feltételek bármelyike teljesül:

- A seriff meghal: ekkor, ha a renegát az egyetlen túlélő, ő nyert.

Ellenkező esetben a banditák nyertek. - Az összes bandita és a renegát is meghal: a seriff és a seriff-helyettesek nyertek.

Folytonos játék Ha egymás után többször játszunk, a befejezett játék végén „életben maradt" játékosok, ha kívánják, dönthetnek a karakterük megtartása mellett (a kezükben és az előttük játékban lévő lapjaikat azonban ekkor is el kell dobniuk!); a kiesett játékosok új karaktert húznak.

Ha mindegyik játékosnak lehetőséget akarunk biztosítani arra, hogy seriff lehessen, a játék kezdete előtt dönthetünk úgy, hogy játékról játékra más-más kapja a seriff szerepét, miközben a többi szerepet továbbra is véletlenszerűen osztjuk ki.

Dobozméret:11x4x20,5cm
Játékidő:20-40perc


Adatok
Cikkszám
Sz3430
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!