A játék célja: vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan egy négyes sort felépíteni úgy, hogy az adott sorban levő oszlopok valamely tulajdonság alapján egyformák legyenek.
A győztes az, akinek ez előbb sikerül. Ez a logikai játék a térbeli amőbának egy továbbfejlesztett változata.
A játék a térbeli látás fejlesztésén túl hozzájárul a logikus gondolkodásmód kialakulásához, a helyzetfelismeréssel és problémamegoldással kapcsolatos képességek finomításához.
A játékszabályok variálásának köszönhetően ez a játék garantáltan kikapcsolódást nyújt a család fiatalabb és idősebb tagjai részére is.
A játék részei: Egy 16 mezőből álló tábla 16 különböző bábu, melyek mindegyike 4 különböző tulajdonsággal rendelkezik: - világos vagy sötét - kerek vagy négyszögletes - kicsi vagy nagy - lyukas vagy tömör Játék kezdetén a figurák a tábla mellett állnak.
A játék célja: Négyes sorozatok létrehozása vízszintes, függőleges, vagy átlós irányban, olyan bábukból, amelyeknek legalább egy közös tulajdonsága van /például: 4 világos, 4 kicsi lyukas, 4 nagy, 4 kerek, stb.
A játék menete: A játékosok sorshúzással döntik el, hogy ki kezdi a játékot. A kezdőjátékos kiválaszt egy bábut, és odaadja ellenfelének, aki azt a táblára helyezi. Ezután a másik játékos választ ki egy bábut a maradék 15-ből, amit most ő ad át ellenfelének, amit az elhelyez valamelyik üres mezőn. A játék ugyanígy folytatódik.
A játék nyertese: A játszmát az a játékos nyeri meg, aki először mondhatja be a KVARTOT. Ezt akkor teheti meg, ha: - 4 világos vagy 4 sötét vagy 4 kerek vagy négy szögleges vagy 4 nagy vagy 4 kicsi vagy 4 lyukas vagy 4 tömör bábuból álló sorozatot tudott kialakítani.
Előfordulhat, hogy a sorba rakott bábuknak több jellemzője is megegyezik. Nem szükséges, hogy mind a négy bábut ugyanaz a játékos tegye le. Az nyer, aki a sorozat utolsó tagját a táblára helyezi.
A játékosnak KVART felkiáltással be kell mondania, hogy megnyerte a játszmát. Ha a játékos nem ismeri fel a sorozatot, és nem mondja be a KVARTOT, hanem egy újabb bábut nyújt ellenfelének: a másik játékos a sorozatra mutatva bemondhatja a KVARTOT, és ezzel ő nyeri meg a játszmát. Ha egyik játékos sem ismeri fel a sorozatot és mondja be a KVARTOT, az érvényét veszti, és a játszma tovább folytatódik.
A játszma vége: Győzelem: valamelyik játékos bemondja a KVARTOT, és a sorozatra mutat. Döntetlen: minden figura a táblára került anélkül, hogy valamelyik játékos bemondta volna a KVARTOT. Verseny esetén korlátozni lehet a lépési időt 1 percre.
A játék egyszerűsített változata kezdőknek/gyerekeknek: A játékosok kiválasztanak 1,2 vagy 3 tulajdonságot, amelyek figyelembevételével sorozatot lehet alkotni.
Például azonos színű bábukból kell sorozatot kirakni (egy tulajdonság kiválasztása).
A játék bonyolultabb változata haladó játékosoknak: A játék célja olyan bábuk sorozatának létrehozása, amelyeknek legalább 1 közös tulajdonsága van. A sorozat lehet vízszintes, függőleges, átlós irányban, vagy alkothat négyszöget is. Így további 9 lehetőség van KVART létrehozására! Jó szórakozást kívánunk!
Dobozméret:18x3x18cm
Játékidő:10-20perc