A játék tartozékai: - 1 db csonka gúla alakú tábla 16 lyukkal - 15 világos és 15 sötét golyó.
A játék kezdetén a játékosok a golyókat a tábla szélén levő tároló rekeszben helyezik el.
A játékosok sorsolás alapján szint választanak.
A világos kezd. A játék célja: A játék során a játékosok a 30 golyó felhasználásával megpróbálnak egy piramist felépíteni.
A JÁTÉK NYERTESE, AKINEK A GOLYÓJA KERÜL A PIRAMIS TETEJÉRE.
A játékosoknak tehát spórolniuk kell a golyókkal, amelyeket az alábbi szabályok alapján tehetnek meg.
A játékot az nyeri meg, akinek több golyója marad a tároló rekeszben, így ő tudja felhelyezni az utolsó golyót a piramis tetejére.
A játékosok felváltva raknak. Az a játékos, akinek előbb elfogy a golyója, elvesztette a játékot.
A JÁTÉK MENETE A játék kezdete: A játékosok felváltva felhelyeznek egy-egy golyót a tábla valamelyik lyukába.
Gúla építése: Ha a táblán, vagy magasabb szintes négy golyóból egy négyzet alakul ki a soron következő játékos ráhelyezheti valamelyik golyóját.
Az alábbi lehetőségek közül választhat: - Elővesz egy golyót a tároló rekeszből, és felhelyezi valahova a táblára - Elővesz egy golyót a tároló rekeszből, és felhelyezi a négyzet tetejére - A táblán levő golyói közül helyez egyet a négyzet tetejére, ennek a golyónak azonban alacsonyabb szinten kell lennie, mint ahova helyezi.
Ezzel a lépéssel megspórol egy golyót. Az a golyó, amelyre már ráhelyeztek egy másik golyót nem mozdítható el a táblán.
Négyzet építése saját azonos színű golyókból: Az a játékos, aki saját színű golyóiból létrehozott egy négyzetet, levehet a tábláról egy vagy két golyót és visszahelyezheti a tároló rekeszbe. Bármelyik saját golyóját visszaveheti, azt is, amelyet éppen akkor tett fel, kivéve azt a golyót, amelyre már rá van helyezve egy másik golyó.
Ha egyetlen golyó felhelyezésével két négyzet jön létre, a játékos akkor is csak egy vagy két golyót vehet le. Gúla és négyzet egyidejű építése: Egy lépésen belül lehetséges például, hogy a játékos a táblán levő golyói közül felhelyez egyet egy felsőbb szintre, ezzel létrehoz egy saját színű négyzetet, és azonnal levesz egy vagy két golyót és visszahelyezi a tároló rekeszbe.
A játszma vége: A játszmát az nyeri meg, aki utolsó golyóját a piramis tétjére helyezi.
A JÁTÉK EGYSZERŰBB VÁLTOZATA GYEREKEK KÉSZÉRE Kisebb gyerekek, hogy fokozatosan ismerkedjenek meg a játékkal, először játszhatják a játékot a "négyzet építése azonos színű golyóból" szabály nélkül, ahol a játékosok csak a gúlaépítéssel tudnak golyót spórolni.
A TÁRSAS JÁTÉK BONYOLULTABB VÁLTOZATA HALADÓ JÁTÉKOSOK RÉSZÉRE A játékos levehet a tábláról egy vagy két golyót, ha azonos színű négyzetet vagy sort hozott létre.
A sornak az első vagy a második szinten kell lennie: - vagy négy golyóból álló sor az első szinten, - vagy 3 golyóból álló sor a második szinten. Átlós sor nem érvényes. Lépésenként 2 golyónál többet nem lehet levenni.
A játék időtartama: 5-20 perc. Versenyeken meg lehet határozni a játékosok játékidejét. Jó szórakozást kívánunk!
Dobozméret:18x3x18 cm
Játékidő:5-20perc