A játék előkészítése Keverjétek meg a 25 lapkát, és rakjatok ki belőlük egy kört. A játék menete Véletlenszerűen válasszátok ki a kezdőjátékost.
Ő dobjon mind a négy kockával.
Ezután minden játékos egyszerre játszik. A Szín-, Forma- és Minta-dobókockák határozzák meg, melyik amőbát kell megtalálni.
A Labor kocka mutatja, hogy honnan szökött meg az amőba, és melyik irányba menekült.
Ahhoz, hogy a játékosok megtalálják a Szín-, Forma- és Minta-dobókockák által meghatározott amőbát, el kell indulniuk a Labor kocka által meghatározott lapkától a kockán lévő nyíl irányába.
Az első játékos, aki megérinti a megfelelő amőbát, kap egy jelölőt, amint a többi játékos ellenőrizte, hogy a megoldás valóban helyes.
Tévedés! A játékosok néha nem értenek egyet, és különböző amőbákat érintenek meg. Ellenőrzés után azok a játékosok, akik tévedtek, beadnak egy korábban szerzett jelölőt. (Ha a tévedő játékosnak nincs jelölője, semmi sem történik.)
Szellőzők Az amőbák elrejtőzhetnek, átbújva a szellőzőnyílásokon. Ha a játékosok az amőba útját követve szellőzőnyíláshoz érnek, akkor innentől a következő szellőzőnyílásig az összes lapkát át kell ugraniuk.
Az amőba keresését ettől az új nyílástól folytatják, az eddigivel megegyező irányba haladva tovább.
A harmadik szellőzőnyílás után megint ki kell hagyni minden lapkát, amíg a játékosok az első nyíláshoz vissza nem érnek – innen folytatják a keresést. Mutációs szobák.
Az amőbák megváltozhatnak, ha áthaladnak egy mutációs szobán. - a Színmutációs szobán áthaladó amőbának a színe változik meg - a Formamutációs szobán áthaladó amőba a formáját változtatja - a Mintamutációs szobán áthaladó amőbának a mintája változik.
Megjegyzés: az amőbák törékeny lények, és nem bírnak ki háromnál több mutációt!
Ha egy amőba egy körben áthalad a negyedik mutációs szobán is, azonnal eltűnik. A kort az a játékos nyeri, aki először megérinti a negyedik mutációs szobát, amelyben az amőba eltűnt.
A játék vége Amikor egy játékos elsőként találja meg a megfelelő amőbát vagy mutációs szobát, győzelmét úgy jelzi, hogy magához vesz egy jelölőt. Ezután dob mind a négy kockával, és új kör veszi kezdetét.
Amelyik játékos elsőként összegyűjt 5 ilyen jelölőt, az nyeri a játékot. Játékváltozat.
A játék, gyakorlásképp vagy fiatalabb gyerekkel, játszható mutációs szobák vagy akár szellőzőnyílások nélkül.
Dobozméret:10,5x2x14,5cm
Játékidő:10-30perc