Tyúkólban járt az a ravaszdi róka, és elvitt magával egy csirkét! Segítsetek a baromfiudvar kakasának elkapni azt a csirkefogót! Nálatok lesz egy bűvös karikás, kulcsos lánc, ami minden ajtót kinyit.
A játék során a rókalyukba vezető ajtókat kell majd kinyitni a lánc végén lógó kulcs segítségével. De nem lesz ám olyan egyszerű, mert nem lehet közvetlenül a zárba tenni a kulcsot! Az ezüst karikát ujjunkra fűzve, a kiszemelt ajtó fölé lógatjuk a láncot, és próbálunk beletalálni a kulccsal a lyukba, és kiemelni az ajtót a helyéről. Igyekezz, mert nem lesz sok időd!
Róka vagy segítő állat lapul az ajtó mögött? Ki tudja? De amikor az utolsó állat segítőt rejtő ajtót is kinyitottátok, véget ér a játék. Ezután a nyomok alapján kiszűritek a gyanúsítottak közül a tettest. Akinél a tolvaj róka volt, lesz a játék győztese. Ha senkinél sem volt, akkor azt az ajtót nem sikerült kinyitnotok, így a róka nyer!
A játék remekül fejleszti az ügyességet, a szem fixációt, a szem-kéz koordinációt, a finommotorikát, a koncentrációt, a türelmet, a logikai készséget, a vizuális érzékelést, az idő érzékelését és a stressz tűrő képességet.