Papírszínház: Az ebédidő

Papírszínház: Az ebédidő
Papírszínház: Az ebédidő
Raktáron
4 990 Ft
Összehasonlítás
Kedvencekhez

Szia! Te találkoztál már békával? És éhes békával? Azzal is!? És farkaséhes békával? Azzal nem? Akkor hadd meséljek el neked egy történetet egy békáról, aki történetesen farkaséhes volt!

A játék teljes élményéhez szükség van a kerethez is,

amelyet ITT! tudsz megrendelni. 

Cikkszám
50213
Ajánlott életkor
2 – 7 év
Kiknek ajánljuk még?
Intézményeknek is
A vásárlás után járó pontok: 50 Ft
Ajánlom
Nyomtat
Kérdés a termékről
Főraktár
Raktáron
Logisztikai raktárunkban
Nincs raktáron
A szállítás idő + 1 nap!
Részletek

Florence Jenner-Metz: Az ebédidő

Foltos varangy úr mozdulatlanul vár a tó közepén. Picike a béka, ám a bendője annál hatalmasabb. És most éhes. Farkaséhes! Vajon fog ma ebédelni?

A papírszínház

A mesélő szerepe ma sem más, mint évszázadokkal ezelőtt; a szórakoztatás, tanítás, közösség formálás és megtartás, gondolat-ébresztés, viták elindítása, közösségi értékek közvetítése, bizonyos szituációk feloldása, a világ megértése szimbólumok használatával, az irodalom és mítoszok irányába való nyitás.

Hagyományosan a mesélő közönségével szembe helyezkedik el, elég közel ahhoz, hogy kérdéseire válaszolni tudjon, lássa reakcióit és megszólíthassa. Ez nagyon fontos szerepet játszik abban, hogy a hallgató úgy érezze a történet az övé is és ezáltal közvetlenül érintse meg ennek üzenete. A kamishibai mesélők sem tesznek másként, mikor a képek által irányítva mesélnek.

A mai formájában ismert kamishibai azaz papírszínház az 1920-as évek végén jelent meg Japánban. Használatával a történet mesélés igazi közösségi élménnyé válhat és azok akik hallgatják, a történet részesének érezhetik magukat.

Eredetileg tanítás illusztrálásához, érdekesebbé tételéhez használták. A letisztult, egyszerű, egyértelmű képvilág segít a gyerekek figyelmét maximálisan fókuszálni. A kamishibai szövege közelít a színházi szövegek struktúrájához, kevés leíró elemet tartalmaz, ez utóbbit a képekre bízza. A rövid szöveg lehetőséget biztosít a mesélőnek, hogy szabadon egészítse azt ki, hogy hallgatóságával kapcsolatban maradjon.

A mesélő a fakeretbe (színházba) tett lapok instrukcióknak megfelelő mozgatásával tudja életre kelteni a meséket, míg a történetet a képek hátoldaláról olvassa.

Hallgatóként a mese hallgatása, átélése segíti a gyermekek lelki, szellemi fejlődését, szerepet cserélve, a mesélő bőrébe bújva pedig könnyen gyakorolhatják a történet mesélést a képek segítségével, segít, hogy közönség előtt fejezzék ki magukat, azáltal pedig, hogy egy kis faszínház mögül mesélnek, még a félénkebbeknek is segíthet legyőzni a félelmüket.


Adatok
Cikkszám
50213
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!