Higiéniai szokások - Rövid sorrendiség, MINILAND, ML31932

Higiéniai szokások - Rövid sorrendiség, MINILAND, ML31932

Higiéniai szokások - Rövid sorrendiség, MINILAND, ML31932

Raktáron 
17 200 Ft
Összehasonlítás
Kedvencekhez

Hogyan és milyen sorrendben tisztálkodunk?


KIFUTÓ TERMÉK, A KÉSZLET EREJÉIG RENDELHETŐ

A vásárlás után járó pontok: 172 Ft
Ajánlom
Nyomtat
Kérdés a termékről
Részletek

Ebben a játékban a óvodás-kisiskolás gyerekek megtanulhatják a személyes higiénés szokásokon kívül a

  • logikai gondolkodás alapjait
  • időbeli sorrendiség megalkotását
  • fejleszthetik a beszédkészségüket, szókincsüket
  • felkészülhetnek az olvasás megtanulására

Ez a készlet sokfajta felhasználást tesz lehetővé, melyekre néhány példát mutatunk be a pedagógiai útmutatóban, mely a játékszabály fülön érhető el.

A készlet tartalma:

  • 36 tartós, mosható, higiénikus műanyag kártya
  • 36 kemény műanyag keret és
  • 36 speciálisan kiképzett talp, melyre kétféleképpen lehet ráhelyezni a keretet, fektetve vagy merőlegesen.
  • Ragasztószalag a falrarögzítéshez.

A játék anyaga: műanyag

Javasolt életkor: 3-7 éveseknek

 

Adatok
Gyártó
Miniland
Cikkszám
12273
Játékszabály

Pedagógiai útmutató

Fejlesztési területek:

Az időrendi sorozatokkal a gyermek ismerkedik a környező világgal, és fejlődik logikai gondolkodása. A gyakorlással gondolkodási mintákat sajátít el, melyek segítik a tervezésben, és fejlesztik önállóságát.

A képek összehasonlításával odafigyel a részletekre, ezzel és a sorozatok létrehozásával fejlődnek kognitív részképességei. Matematikai logikai készsége, beszédkészsége fejlődik a játék során, jobban eligazodik a mindennapi tevékenységekben.

Javasolt pedagógiai célok:

  • Matematikai logikai gondolkodás fejlesztése az időrendi sorozatok megalkotásával;
  • Az időbeliséggel kapcsolatos alapfogalmak elsajátítása (előtt-után, később, végül stb.).
  • Különböző bonyolultsági fokú események időrendbe rakása.
  • Mindennapi ismeretek elsajátítása (higiéniai szokások, ételek eredete, újrahasznosítás stb.
  • Megfigyelés, vizuális figyelem fejlesztése.
  • Beszédgyakorlás, szókincsfejlesztés.
  • Jobb-bal irányok, olvasás-előkészítés.

Előkészület

A képsorozatokhoz tartozó talpakat felragaszthatjuk a mellékelt ragasztószalaggal (vagy fel is csavarozhatjuk) a falra, ekkor foglalkozás közben a kereteket a képekkel ráfektetjük a talpakra; illetve elhelyezhetjük egymás mellett az asztalon, ekkor a kereteket a talpakra merőlegesen fogjuk beilleszteni.

A képeket rakjuk be a keretekbe, és válogassuk szét sorozatok szerint. Az egy sorozathoz tartozó képek hátán azonos szimbólumok vannak, így könnyebb szétválogatni a képeket.

A készletben 6 sorozat van 3-7 képből összerakva.

1. tevékenység

Általános célok:

- időrendi sorozatalkotás

- kakukktojás keresés a sorozatban

Készítsük elő az anyagot. Válogassuk szét a sorozatokat, rakjuk a képeket keretekbe. Válasszunk ki egy sorozatot, és tegyünk a képek közé egy kakukktojást – azaz egy képet egy másik sorozatból. A gyermek feladata, hogy időrendbe állítsa egymás után a képeket a talpakra, és találja meg a kakukktojást. Ellenőrizheti, hogy jól dolgozott, ha megnézi a kakukktojás hátoldalát, mert azon más szimbólum lesz, mint a sorozat többi képén.

2. tevékenység

Általános célok:

- időrendi sorozatalkotás

- beszédfejlesztés, szókincsbővítés

Előzőleg állítsunk össze egy sorozatot, és rakjuk vízszintesen egymás mellé a képeket a keretekben úgy, hogy balról jobbra „olvasható” legyen a történet. Kérjük meg a gyermeket, hogy balról jobbra haladva mesélje el, mit lát a képeken. Lehetőleg használjon idővel kapcsolatos kifejezéseket (először, azután stb.).

Ha minden sorozatot elmesélt, keverjük össze a képeket, és kérjük meg a gyermeket, hogy válogassa szét, és rakja össze a talpakra a sorozatokat.

3. tevékenység

Általános célok:

- időrendi sorozatalkotás

- a sorozatok eljátszása

Válogassunk ki néhány, a célnak megfelelő sorozatot, és rakjuk őket olyan helyre, ahol az egész csoport láthatja. Kérjünk meg egy gyermeket, hogy mutogassa vagy végezze el időrendben az egyik sorozathoz tartozó tevékenységeket, a többiek pedig találják ki, hogy melyik sorozatról van szó.

4. tevékenység

Általános célok:

- időrendi sorozatalkotás

- személyes higiéniai szokások kialakítása, rögzítése

Egy-egy sorozatot rakjunk ki egy időre a fürdőszobába, vécébe a falra, hogy a gyerekek a sorozaton lévő képek szerint végezzék a különböző tevékenységeket, és megtanulják a helyes sorrendet. Néhány nap múlva szedjük le a sorozatot, mossunk le mindent alaposan, majd hozzuk be őket a terembe, és a fenti javaslatok szerint foglalkozzunk a sorozattal.

Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!

Hasonló termékek